Badania rynku i konkurencji

W trakcie realizacji projektów sprzedażowych zauważyliśmy, że firmy, nawet te doświadczone z wieloma sukcesami nie do końca precyzyjnie definiują swoją konkurencję. Szczególnie w czasach dużych zmian rynkowych firmy mogą nie identyfikować przez transformacje globalizacyjne czy technologiczne, że ich konkurencja przechodzi duże zmiany, że transformacji ulegają kanały dystrybucyjne, że klienci otrzymują oferowane wartości w innych modelach biznesowych.

Kiedy najczęściej klienci decydują się na badanie rynku i konkurencji

- gdy wychodzą na nowe rynki (w tym eksportowe)

- gdy wprowadzają nowy produkt lub usługę na rynek

- kiedy przechodzą transformację (proces inwestycyjny, kryzys zyskowności, spadek przychodów, silny wzrost konkurencji)

- gdy tworzą strategię sprzedażową

Nasi eksperci przed przeprowadzaniem badań definiują szczegółowo cele badań i doradzają klientowi na tym etapie, z czym się to wiąże. Błąd na tym etapie przy określaniu metodologii i zakresu może skutkować znacznym wzrostem kosztów niedających oczekiwanych efektów. Czasem warto przeprowadzić pierwsze próby badań, nim zdecydujemy się na pełne badania. 

Audyty wewnętrzne

Często po badaniach rynkowych klienci decydują się na wewnętrzne audyty firmy, szczególnie by skrzyżować wnioski z analiz zewnętrznych z badaniami wewnątrz firmy. Najczęściej są to: 

Ankiety klienta – klienci dowiadują się szczegółowo co o ich produktach / usługach sądzą rzeczywiście ich klienci i jakie wskazówki rozwojowe sugerują   

Tajemniczy klient – nasi eksperci od kuchni audytują jak wygląda proces sprzedażowy, obsługowy i wskazują w raportach jak zoptymalizować sprzedaż

Chcesz osiągnąć sukces sprzedażowy? Poznaj, jak wygląda aktualnie Twój rynek i czy nie uległ w ostatnim czasie znaczącym zmianom. Umów się na bezpłatną konsultację, byśmy dowiedzieli się, jak możemy Ci w tym pomóc. Zadzwoń, napisz na adres sprzedaz@vnav.pl lub wypełnij formularz zgłoszeniowy.

Napisz do nas!

Szybki kontakt


    nasza ofertaNasza oferta

    Wybierz jeden z trzech najczęściej wybieranych kierunków współpracy przez naszych klientów lub skontaktuj się z nami byśmy dopasowali optymalne rozwiązanie dla Ciebie. Umów się na bezpłatną konsultację: telefonicznie pod numerem 577 672 780, mailowo vnav@vnav.pl lub wypełnij formularz zgłoszeniowy.

    Nasi Klienci

    Blog Venture Navigator

    Najnowsze na blogu