Badania rynku

W trakcie realizacji projektów sprzedażowych zauważyliśmy, że firmy, nawet te doświadczone z wieloma sukcesami nie do końca precyzyjnie definiują swoją konkurencję. Szczególnie w czasach dużych zmian rynkowych firmy mogą nie identyfikować przez transformacje globalizacyjne czy technologiczne, że ich konkurencja przechodzi duże zmiany, że transformacji ulegają kanały dystrybucyjne, że klienci otrzymują oferowane wartości w innych modelach biznesowych.

Kiedy najczęściej klienci decydują się na badanie rynku i konkurencji?

- gdy wychodzą na nowe rynki (w tym eksportowe)

- gdy wprowadzają nowy produkt lub usługę na rynek

- kiedy przechodzą transformację (proces inwestycyjny, kryzys zyskowności, spadek przychodów, silny wzrost konkurencji)

- gdy tworzą strategię sprzedażową

Nasi eksperci przed przeprowadzaniem badań definiują szczegółowo cele badań i doradzają klientowi na tym etapie, z czym się to wiąże. Błąd na tym etapie przy określaniu metodologii i zakresu może skutkować znacznym wzrostem kosztów niedających oczekiwanych efektów. Czasem warto przeprowadzić pierwsze próby badań, nim zdecydujemy się na pełne badania. 

Audyty wewnętrzne — badania rynku

Często po badaniach rynkowych klienci decydują się na wewnętrzne audyty firmy, szczególnie by skrzyżować wnioski z analiz zewnętrznych z badaniami wewnątrz firmy. Najczęściej są to: 

Ankiety klienta – klienci dowiadują się szczegółowo co o ich produktach / usługach sądzą rzeczywiście ich klienci i jakie wskazówki rozwojowe sugerują   

Tajemniczy klient – nasi eksperci od kuchni audytują jak wygląda proces sprzedażowy, obsługowy i wskazują w raportach jak zoptymalizować sprzedaż

Chcesz osiągnąć sukces sprzedażowy? Poznaj, jak wygląda aktualnie Twój rynek i czy nie uległ w ostatnim czasie znaczącym zmianom.

Umów się na bezpłatną konsultację, byśmy dowiedzieli się, jak możemy Ci w tym pomóc.

Zadzwoń, napisz na adres sprzedaz@vnav.pl lub wypełnij formularz zgłoszeniowy.

Napisz do nas!

Szybki kontakt


    nasza ofertaNasza oferta

    Wybierz jeden z trzech najczęściej wybieranych kierunków współpracy przez naszych klientów lub skontaktuj się z nami byśmy dopasowali optymalne rozwiązanie dla Ciebie. Umów się na bezpłatną konsultację: telefonicznie pod numerem 577 672 780, mailowo vnav@vnav.pl lub wypełnij formularz zgłoszeniowy.

    Nasi Klienci

    Blog Venture Navigator

    Najnowsze na blogu