Strategia

Strategia biznesowa, czyli jak wykorzystać swoje szanse na rozwój.

Jeśli nie wiesz dokąd zmierzasz, nie ma znaczenia, którą drogę wybierzesz

Lewis Carroll

Jako przedsiębiorca chcesz rozwijać na rynku, tworzyć produkty i usługi, sprzedawać je, inwestować w rozwój, budować przewagę nad konkurencją i stabilnie funkcjonować.

Czy Twój zespół wie, gdzie firma zmierza jaki cel ma osiągnąć Twoja firma za rok, dwa, czy pięć?

Czy Ty wiesz, jak określić drogę do celu? Czy posiadasz plan strategiczny i narzędzia by tak trafić?

Czy kadra managerska wie jakich zasobów potrzebuje by zrealizować cele?

Czy z miesiąca na miesiąc wiesz, że zmierzasz w stronę wyznaczonego celu?

Ale w jaki najlepszy sposób te cele osiągać?

Do tego jest potrzebna każdej firmie spójna, prosta i długofalowa strategia biznesowa.

Venture Navigator - nawigacja to metafora naszej firmy wspieramy firmy w definiowaniu najlepszej drogi do celu i dążymy by firma nie zbaczała z kursu. W razie potrzeby mamy do dyspozycji zespół ekspercki, który wspiera klientów niezbędnych obszarach.

Żaden wiatr nie jest dobry dla statku nieznającego swego portu przeznaczenia

Konfucjusz

Co ciekawe zdarza się to nader często, że zgłaszają się do nas firmy, które chcą „Kupić strategię”, czyli gotowy przepis na to, gdzie chcą być i jak tam trafić. Czasami zgłaszają się wybrane działy np. po „strategię sprzedaży” lub „strategię marketingową”. To tak nie działa. Strategia to nie gotowa receptura, magiczny przepis na szczęście firmy.

Możemy wesprzeć firmę w tworzeniu strategii, bazując na sprawdzonych metodologiach możemy ustrukturyzować proces tworzenia strategii. Co może najcenniejsze nasi eksperci są w stanie kwestionować, podważać założenia, kierunki nim te założenia podważy rynek. Tworzenie strategii to musi być jednak proces wspólny, angażujący nie tylko zarząd klienta, ale kluczowe osoby w firmie.   

Szukasz wsparcia w definiowaniu celów firmy i określeniu drogi do nich? Skontaktuj się z nami i umów darmową konsultację: Zadzwoń, napisz na adres vnav@vnav.pl lub wypełnij formularz zgłoszeniowy.

Definicji strategii biznesowej jest wiele, ale większość ich cech jest wspólna. Najprościej mówiąc strategia biznesowa to ustalenie długoterminowych kierunków funkcjonowania firmy, odpowiadających głównym założonym celom do osiągnięcia oraz zaangażowanie odpowiednich zasobów niezbędnych do zrealizowania tych celów. Strategia biznesowa powinna być jasna i posiadać uporządkowane metody działania, które będą również określone w sytuacjach kryzysowych. Istotne są również w niej aspekty polityki wewnętrznej firmy jak i również względem konkurencji na rynku. Dzięki jej długofalowej realizacji można zbudować przewagę nad konkurencją oraz zwiększyć ekspansję firmy na nowe rynki. Strategia biznesowa powinna być dużo szerszą perspektywą niż zwykły biznesplan. Przede wszystkim powinna być długoterminowa i skonkretyzowana, spisana i zawierać mierzalne cele do osiągnięcia.

Misja i doprecyzowane cele – zaczynamy od analizy bieżącej sytuacji firmy, uwzględniając aktualną sytuację i zmiany w przyszłości. Przygotowujemy rzeczowe założenia dla wizji naszej firmy. Ustalamy cele i drogę do ich osiągnięcia. Spójność – wprowadzane procesy w firmie powinny być ze sobą spójne, aby główny plan strategii był realizowany oraz wszystkie narzędzia do prowadzonych działań powinny mieć możliwość szybkiej adaptacji do zmieniającego się rynku i sytuacji. Perspektywa czasowa – planowanie strategii biznesowej powinno być wyznaczane w długiej perspektywie kilku lat i wszystkie działania do osiągnięcia założonych celów powinny być jasno określone na osi czasowej tych procesów Optymalne wykorzystanie zasobów firmy – w tym aspekcie należy zrobić dokładną analizę zarówno pod kątem możliwości finansowych firmy, zasobów personelu i wydajności procesów, tak aby wykorzystać wszelki dostępny na początku potencjał. Przewidywanie zmian na rynku – w trakcie realizowania strategii może dojść do różnych perturbacji na rynku i należy wówczas umiejętnie wprowadzić zmiany do nowego otoczenia tak, aby kontynuować założone działania Monitoring działań – bardzo ważne jest bieżąca analiza i weryfikacja prowadzonych procesów w celu ich dostosowania do realiów rynkowych i aktualnych zasobów firmy. Przewaga nad konkurencją – należy jasno określić, co wyróżnia nasze usługi czy produkty na tle konkurencji Program wdrożeniowy – musi on zostać precyzyjnie opisany przy pomocy jakich środków, zasobów i działań będzie realizowana strategia
Napisz do nas!

Szybki kontakt


    nasza ofertaNasza oferta

    Wybierz jeden z trzech najczęściej wybieranych kierunków współpracy przez naszych klientów lub skontaktuj się z nami byśmy dopasowali optymalne rozwiązanie dla Ciebie. Umów się na bezpłatną konsultację: telefonicznie pod numerem 577 672 780, mailowo vnav@vnav.pl lub wypełnij formularz zgłoszeniowy.

    Nasi Klienci

    Blog Venture Navigator

    Najnowsze na blogu