Zarządzanie zakupami
Niewiele firm w Polsce zarządza zakupami. Większość skupia się na zarządzaniu dostawcami i bieżącej reakcji na problemy operacyjne takie jak braki i opóźnienia w dostawach, wady jakościowe, utrzymanie cen zakupu. Zarządzanie zakupami to całościowa zmiana modelu działania, w którym interesuje nas zarządzanie strumieniem dostaw, a nie skutkami zdarzeń losowych. Zarządzanie zakupami to wyjście poza status-quo, a to oznacza również stresującą zmianę dostawcy lub sposobu kupowania i wyceny zakupu. Niezmiernie istotną częścią warsztatu zarządzania zakupami jest odpowiedź na pytanie o rolę działu zakupów w konkretnej firmie.
Zawartość tematyczna szkolenia
☑ Czym są zakupy i jaką dostarczają wartość dla przedsiębiorstwa?
☑ Miejsce i odpowiedzialność zakupów w procesie dostarczania wartości.
☑ Kupiec jako przedsiębiorca (menedżer) – dlaczego kupiec powinien znać biznes dostawcy?
☑ Analiza danych zakupowych – jak uchwycić obraz „w locie”?
☑ Czy zarządzamy kategoriami zakupowymi?
☑ Kształtowanie ceny zakupu przez kupców – ćwiczenie umiejętności kupieckich.
☑ Proces zakupowy – etapy i powody stosowania.
☑ Znaczenie Incoterms, umowy, KPI.
☑ Dostawca strategiczny w ujęciu macierzy Kraljica.
☑ Kto kim zarządza – dostawca kupcem, czy kupcy dostawcami?
☑ Źródła przewagi konkurencyjnej nad dostawcami.
Skontaktuj się z nami:
Nasi Klienci
☑ Team work, dzielenie wiedzą w pracy działu zakupów i podczas negocjacji.
☑ Dział zakupów jako źródło przewagi informacyjnej.
☑ Negocjacje jako narzędzie strategiczne i operacyjne.
☑ Przygotowanie do negocjacji i plan negocjacji – dlaczego nikt nie odrabia „pracy domowej”?
☑ Zadawanie pytań, „start with why”.
☑ Rozpoznawanie słabych stron partnera negocjacji.
☑ Techniki (zagrywki) negocjacyjne wobec dostawców niestrategicznych.
☑ Zarządzanie kategorią zakupową monopolisty.
☑ Rola networkingu w pracy kupca i zarządzania kategoriami.
☑ Zarządzanie oczekiwaniami klientów wewnętrznych.
Korzyści dla uczestników
☑ Przyswojenie wiedzy na temat zarządzania zakupami, w tym kategoriami zakupowymi i dostawcami.
☑ Zrozumienie różnic pomiędzy zarządzaniem operacyjnym,a strategicznym zakupami.
☑ Pokazanie dostępu do źródeł informacji zakupowych, prezentacja sposobów ich analizy i korzyści dla zarządzania kategoriami zakupowymi.
☑ Pełne zrozumienie etapów procesu zakupowego i korzyści płynących z jego stosowania.
☑ Umiejętność odróżnienia dostawcy strategicznego dla firmy od „zawracającego głowę” lub „źródła nieustannych problemów”.
☑ Poznanie metod uzyskania przewagi nad dostawcą.
☑ Pokazanie przewagi pracy zespołowej nad pracą „solową”, również korzyści z archiwizacji i udostępniania wiedzy zakupowej.
☑ Uświadomienie znaczenia negocjacji w zarządzaniu zakupami.
☑ Prezentacja sposobów negocjowania i narzędzi dla realizacji celów zakupowych.
☑ Sposoby realizacji celów zakupowych u monopolisty.
☑ Podkreślenie roli klienta wewnętrznego w realizacji celów przez dział zakupów.
Krzysztof Jukowski
Ekspert w dziedzinie optymalizacji działów zaopatrzenia. Doświadczenie zdobywał przez szereg lat w takich firmach jak Pepsi, Stock Polska, Ciech, MARS czy PKN Orlen. Był odpowiedzialny za całe piony zaopatrzenia, szkolił i audytował firmy pod kątem zakupów. Od wielu lat jako doświadczony doradca biznesowy i szkoleniowiec pomaga optymalizować najbardziej kosztochłonne obszary firm – działy zaopatrzenia.
Program szkolenia
Zarządzanie zakupami to obowiązkowy program szkolenia warsztatowego dla każdego kupca i zespołu zakupowego. Dzięki niemu uczestnicy rozumieją korzyści płynące z planowego zarządzania wszystkim, co dzieje się w obszarze zakupowym – zarówno ludźmi jak i strumieniem dostaw (dostawcami, specyfikacjami, warunkami handlowymi). To wyjątkowy warsztat tworzony przez eksperta zakupów dla praktyków biznesu, którzy chcą pozyskać wiedzę „z pierwszej ręki” oraz skonfrontować swoją wiedzę i myśli z praktykiem. Warsztat zarządzanie zakupami jest unikalnym programem stworzonym na podstawie wieloletnich doświadczeń korporacyjne i MŚP.
Cele szkolenia
Uczestnicy szkolenia mają posiąść wiedzę dotyczącą zarządzania zakupami, w tym zarządzania kategoriami zakupowymi, dostawcami, specyfikacjami. Jest to program, którego celem jest poszerzenie zakresu oddziaływania kupca na swój budżet zakupowy. Dla początkujących będzie to intelektualne wyzwanie i budowanie fundamentu pracy kupca, dla zaawansowanych – znaczące rozbudowanie wiedzy. Formuła warsztatowa szkolenia pozwala na większą elastyczność niż podczas sesji wykładowych – łącznie z interakcją połączoną z wypracowaniem najlepszego rozwiązania „na żywo”, na podstawie kategorii zakupowych uczestników warsztatów. Zaangażowany uczestnik odnotuje postęp w postrzeganiu swojej roli kupieckiej, miejsca zakupów w organizacji jak i wartości, których oczekuje od działu zakupów „biznes” (czyli pozostałe działy firmy).
Największe korzyści z uczestnictwa w warsztacie odnoszą zawodowi kupcy, którzy mają za sobą przynajmniej roczną pracę w dziale zakupów.
nasza ofertaNasza oferta
Wybierz jeden z trzech najczęściej wybieranych kierunków współpracy przez naszych klientów lub skontaktuj się z nami byśmy dopasowali optymalne rozwiązanie dla Ciebie. Umów się na bezpłatną konsultację: telefonicznie pod numerem 577 672 780, mailowo vnav@vnav.pl lub wypełnij formularz zgłoszeniowy.
Najnowsze na blogu
Jak analizować ryzyko?
Odkryj kolejną część serii o bezpiecznej firmie i główny problem...
Zobacz więcejKompetencje przyszłości – najnowsze trendy rynku pracy
Badania World Economic Forum pokazują...
Zobacz więcejSEO dla e-commerce
SEO to nie tylko technika, ale zintegrowane podejście do budowania...
Zobacz więcej