Eksport

Czy chciałbyś zwiększyć swoje zyski poprzez sprzedaż towarów i usług na rynkach zagranicznych? Bez względu czy dopiero planujesz eksport, czy zdobyłeś już doświadczenie w tym zakresie, pokażemy Ci jak uzyskać lepsze efekty. Nasze eksperci to praktycy, którzy swoje wieloletnie doświadczenie zdobywali w korporacjach, wprowadzając usługi i produkty na nowe rynki.

Doświadczenie zdobywali często przez wieloletnie przebywanie na danym rynku. Dlatego oprócz praktycznej znajomości biznesowych uwarunkowań, znają kulturę, język i mentalność klientów z danego kraju. Nasze działania opierają się o praktyczną stronę eksportu, dlatego naszym głównym celem jest zwiększenie zysku naszych klientów poprzez sprzedaż ich produktów i usług na nowym rynku.

Badanie gotowości firmy lub produktu do eksportu

W pierwszej kolejności badamy, jak dalece dane przedsiębiorstwo jest już gotowe do ekspansji na rynki zagraniczne. Weryfikujemy również, czy firma posiada kompetencje niezbędne do uruchomienia procesu internacjonalizacji. Jeśli ich brakuje, to na pewno w pierwszym etapie konieczne są szkolenia dla kadry, aby firma zwiększyła swoją wiedzę i umiejętności w tym zakresie. Następnie przeprowadzamy analizy, w jakim stopniu dany produkt lub usługa jest odpowiednia na dany rynek pod kątem specyfiki podaży podobnych produktów czy popytu klientów, jak również innych wymogów formalnych czy potrzeby posiadania certyfikatów, które są niezbędne do rozpoczęcia eksportu.

Badanie i analiza rynków

Nasi specjaliści, bazując na doświadczeniu i licznych zrealizowanych projektach, rozpoczynają wnikliwą analizę wybranego rynku. Badamy i analizujemy obszary, takie jak profile klientów, uwarunkowania makroekonomiczne, dane branżowe, potencjał eksportowy naszych klientów, kanały sprzedaży i dystrybucji, kanały i trendy marketingowe, aspekty formalno-prawne, wartości cen i potencjalne zakresy marż możliwych na danym rynku, konkurencję, organizacje wspierające działalność eksportową. Kontaktujemy się również z naszymi pośrednikami z wybranego rynku, by skonfrontować nasze analizy z bieżącą sytuacją rynkową w celu przedstawienia aktualnych rekomendacji.

Wyszukiwanie klientów i partnerów biznesowych na wybranych rynkach

Dokonujemy skrupulatnego wyboru partnerów biznesowych. Nigdy nie opieramy naszych działań na pozyskiwaniu gotowych baz danych i przeprowadzaniu nachalnych działań seryjnej korespondencji. Opieramy nasze działania tylko i wyłącznie o przeprowadzone przez nas badania rynku i na ich podstawie kontaktujemy się z wybranymi kontrahentami. W miarę potrzeb klienta doprowadzamy do pierwszych kontaktów i współuczestniczymy w spotkaniach biznesowych i negocjacjach. Opracowujemy wspólnie z klientami systemy motywacyjne dla lokalnych pośredników.

Opracowywanie i wdrażanie strategii sprzedażowej na rynki zagraniczne

Aby opracować efektywną strategię i ją wdrożyć należy zacząć od postawienia odpowiednich pytań: jakie kanały sprzedażowe powinniśmy uruchomić i w jakim terminie? Które kanały w pierwszej kolejności przyniosą nam efekt, a na które powinniśmy liczyć w kolejnych etapach internacjonalizacji? Który kanał sprzedażowy jest możliwy do aktywacji, mając na uwadze budżet eksportowy, którym dysponujemy? Nasze działania opieramy o harmonogramy wdrożeniowe połączone z szacunkowymi kosztami działań. Dzięki temu klient otrzymuje gotową mapę, która ma go kierować na wybrany cel.

Opracowywanie i wdrażanie strategii marketingowej poza granicami kraju

Trzeba najpierw znaleźć odpowiedzi do zagadnień: w jaki sposób firma powinna się promować na nowym rynku? Jakie działania warto wdrożyć w pierwszej kolejności, co zbuduje i wzmocni wizerunek naszej marki? Jaki kanał mediów społecznościowych będzie adekwatny do naszych usług i towarów przy eksporcie? Jak i jakie wartości komunikować, by dotrzeć do naszych nowych klientów? Które imprezy targowe warto wybrać i jak się do nich przygotować, by ten koszt był realną inwestycją, która się zwróci? Te oraz wiele innych obszarów badamy, analizujemy i przedstawiamy rekomendowany plan działań dostosowany do obszaru i kultury klientów w danym kraju.

Doradztwo Formalno-Prawne w Eksporcie

Nasi prawnicy, z którymi współpracujemy, specjalizują się w prawie międzynarodowym. Ich zadaniem jest zabezpieczenie interesów naszych klientów poprzez sporządzenie odpowiednich umów B2B oraz wszystkich innych dokumentów takich jak gwarancje czy regulaminy. Poza podstawowymi kontrakt.

Chcesz osiągnąć sukces sprzedażowy za granicą? Umów się na bezpłatną konsultację, byśmy dowiedzieli się, jak możemy Ci w tym pomóc. Zadzwoń, napisz na adres sprzedaz@vnav.pl lub wypełnij formularz zgłoszeniowy.

Napisz do nas!

Szybki kontakt


    nasza ofertaNasza oferta

    Wybierz jeden z trzech najczęściej wybieranych kierunków współpracy przez naszych klientów lub skontaktuj się z nami byśmy dopasowali optymalne rozwiązanie dla Ciebie. Umów się na bezpłatną konsultację: telefonicznie pod numerem 577 672 780, mailowo vnav@vnav.pl lub wypełnij formularz zgłoszeniowy.

    Nasi Klienci

    Blog Venture Navigator

    Najnowsze na blogu