Pozwól sprawdzić ekspertom dlaczego Twój marketing nie działa
Masz wrażenie że wdajesz pieniądze na marketing a on nie przynosi efektów? Słyszysz że na efekty działań marketingowych trzeba poczekać, ale czekasz już za długo. Nie wiesz do końca za co płacisz agencji marketingowej?
Przeprowadzamy skuteczny audyt marketingowy, który da nam odpowiedź jak zwiększyć wzrost Twojej firmy.
W case study na końcu artykułu opiszemy jak udało nam się zredukować koszt marketingu o 70 tyś zł rocznie uzyskując jednocześnie 3 krotny wzrost sprzedaży i wzrost rentowności o 27%.
Skontaktuj się z nami:
Czy audyt marketingu warto przeprowadzić w Twojej firmie?
Jeżeli nie masz pewności jak odpowiedzieć w pełni na poniższe pytania zastanów się nad audytem marketingu i porozmawiaj o tym z naszym ekspertem:
Czy wiem co konkretnie robi agencja marketingowa, której powierzyłem mój budżet?
Jak przekładają się działania marketingowe na konkretne liczby i czy wynika z tego realny efekt czyli wzrost przychodu?
Jak mierzę skuteczność moich działań marketingowych – kreacji, kampanii? Z jakich narzędzi analitycznych korzystam i czy rozumiem jak one funkcjonują?
Czy moje działania marketingowe są dostosowane do potrzeb i preferencji mojej grupy docelowej?
Czy dokładnie wybieram odpowiednie kanały do dotarcia do mojej grupy docelowej?
Czy moja agencja marketingowa lub specjaliści są odpowiednio doświadczeni i dostarczają wartość dodaną?
Na ile eksperymentuję z różnymi strategiami marketingowymi i dostosowywać się na podstawie wyników a na ile powielam mało skuteczne metody?
Czy określiłem klarowne cele i oczekiwania wobec kampanii marketingowej?
Czy wydaję właściwie budżet na kampanie reklamowe i czy regularnie go optymalizuję?
Nasi Klienci
Jak wygląda audyt marketingu i z jakich elementów się składa?
Audyt marketingu przeprowadzają eksperci z wieloletnim doświadczeniem w zarzadzaniu sprzedażą oraz wysokiej klasy specjaliści z różnych obszarów marketingu. Posiadają doświadczenie w pracy z firmami z różnych branż i różnej wielkości.
W pierwszej kolejności określamy cele, które firma chce osiągać w przyszłości. Zapoznajemy się ze specyfiką firmy, obszarem jej działalności i strukturą. Uzyskujemy kluczowe informacje z działu sprzedaży nim zaczniemy pracę w obszarze marketingu.
Na podstawie pierwszego punktu tworzymy plan audytu opracowując obszary, które będą poddane szczegółowej analizie:
– Weryfikujemy czy właściwie targetujemy klientów i czy poprzez potencjalne błędy nie marnotrawimy zasobów na nieefektywne kampanie i promocje.
– analizujemy integrację działań marketingowych, czy istnieje spójność między różnymi kanałami marketingowymi
– weryfikujemy z jakich narzędzi analitycznych korzysta firma, czy wszystkie narzędzia są dostępne, czy są poprawnie skonfigurowane i czy dane z tych narzędzi są poddawane analizie i interpretacji do podejmowania trafnych decyzji.
– czy istnieje spójna strategia marketingowa, która współgra ze strategią sprzedaży, jest skuteczna i dostosowana do bieżących trendów rynkowych.
– w przypadku e-commerce analizujemy narzędzia sprzedażowe i ich konfigurację i potencjał do wzrostu
– sprawdzamy, które obszary w marketingu można zautomatyzować
– analizujemy czy agencja dostarcza oczekiwane rezultaty i czy współpraca przynosi wartość dodaną oraz czy agencja dostosowuje swoje działania do ewoluujących potrzeb i celów firmy.
– weryfikujemy skuteczność treści marketingowych, takich jak blogi, artykuły, czy materiały promocyjne, pod kątem przyciągania uwagi i generowania zainteresowania.
– analizujemy na ile działania marketingu wspierają działalność sprzedaży: w jaki sposób działania marketingowe wspierają zespoły sprzedaży, czy dostarczają narzędzi i materiałów pomocnych w procesie sprzedażowym.
– badamy ścieżkę klienta: analizujemy ścieżki, które klient pokonuje od pierwszego kontaktu z firmą do zrealizowania transakcji, w celu identyfikacji potencjalnych obszarów usprawnienia.
– monitoring opinie online: sprawdzamy jak firma monitoruje i reaguje na opinie klientów w mediach społecznościowych i innych platformach online.
– oceniamy wskaźniki konwersji: analiza wskaźniki konwersji na różnych etapach lejka sprzedażowego, aby zidentyfikować miejsca wymagające optymalizacji.
Efekt analizy marketingu
Po przeprowadzeniu analizy marketingu przedstawiamy firmie raport z audytu. Oprócz przedstawienia raportu, przeprowadzamy warsztat podsumowujący z kadrą zarządzającą, by omówić przygotowany materiał.
Raport zawiera rekomendacje wdrożeniowe, na podstawie których firma może samodzielnie lub przy pomocy naszych ekspertów wdrożyć zmiany w obszarze marketingu. Zazwyczaj pierwsze zmiany są wdrażane w trakcie trwania samego audytu.
Jeśli z audytu to wynika sugerujemy szkolenia marketingowe, które mogą być realizowane przez klienta, dostawców usług szkoleniowych lub nasz zespół trenerów.
Jeśli zachodzi taka potrzeba ustalamy chronologie monitoringów by zweryfikować czy sugerowane zmiany zostały wdrożone i czy mają one charakter stały by uniknąć sytuacji, że po roku od audytu poziom jakości obszaru marketingu wraca do punktu wyjścia.
Case study
Nasz klient z obszaru handlu detalicznego wspomaganego przez e-commerce zdecydował się skorzystać z audytu obszaru marketingu w bieżącym roku. Do tej pory obsługiwała go agencja marketingowa wspomagana przez 2 pracowników klienta zajmujących się głównie sprzedażą.
Klient przeznaczał na marketing zewnętrzny 6.000 zł na obsługę i 8.000 zł na kampanie reklamowe.
Korzystał w głównej mierze ze wsparcia w obszarze google ADS oraz Meta ADS. Od ponad roku pozycjonował się na słowa kluczowe. Roczny budżet zewnętrznego marketingu wynosił więc 168 tyś zł. Agencja dostarczała raz w miesiącu raport o zrealizowanych kampaniach.
Nasz audyt wykazał między innymi:
– całkowicie bezzasadną strategię SEO
– bardzo niski współczynnik konwersji
– brak systematycznych aktualizacji kampanii reklamowych
– źle skonfigurowana usługa search console
– brak wykorzystania potencjału marketplace
Część prac z obszaru SEO po naszej analizie zaczęli wykonywać pracownicy naszego klienta po 1-dniowym szkoleniu. Budżet marketingowy nie przekroczy w tym roku 100 tyś a uzyskujemy między innymi:
– 3krotnie wyższą konwersję
– wzrost sprzedaży bardziej rentownych produktów
– wyeliminowaliśmy zalegające stoki magazynowe
– klient działa na 2 obiecujących marketplace
Klient uzyskał wymierny efekt:
Redukcja kosztu marketingu: ponad 70 tyś zł
Wzrost przychodów: 367 tyś zł
Wzrost marży na sprzedaży: 27%
Skontaktuj się z nami wypełniając formularz lub pisząc na adres marketing@vnav.pl
Umów się z naszym ekspertem na darmową 30 minutową konsultację, omówimy w jaki sposób możemy wesprzeć Twój marketing.
Wypełnij formularz, napisz do nas!
Skontaktuj się z nami!
Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji, by dowiedzieć się, jak możemy wesprzeć Cię w obszarze zarządzania finansami.
Michał Anulewicz
Ekspert marketingu, przede wszystkim z obszaru digital. Swoje ponad 14-letnie doświadczenie w marketingu wykorzystuje do maksymalizacji efektów z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi digital oraz technologii. Entuzjasta kanałów performance oraz analityki. Swoje doświadczenie zdobywał w działach marketingu firm z różnych branż, dzięki czemu zna biznes od podszewki i doskonale rozumie jego specyfikę. W Venture Navigator tworzy strategie digital marketingowe, doradza i wdraża najbardziej optymalne rozwiązania dla klientów z różnych branż.
Blog Venture Navigator
Business Intelligence dla małych firm
Business Intelligence dla małych firm bez hurtowni danych — efektywność na każdą kieszeń Wielu właścicieli małych i średnich przedsiębiorstw uważa, że Business Intelligence (BI) to rozwiązanie zarezerwowane dla dużych korporacji, wymagające ogromnych inwestycji w infrastrukturę IT, takich jak hurtownie danych. To nieprawda. Współczesne narzędzia BI umożliwiają analizę i wizualizację danych bez potrzeby budowy kosztownych hurtowni danych. Dzięki narzędziom takim jak Microsoft Power BI małe firmy mogą połączyć się bezpośrednio z...
Na naszym blogu piszemy o biznesie. Zobacz nasze pozostałe artykuły
- 12 grudnia, 2024
- / By Aleksandra Kłodnicka
Jak wizualizacja danych zmieniła firmę produkcyjną?
- 5 grudnia, 2024
- / By Aleksandra Kłodnicka