Zarządzanie konfliktem
Cel szkolenia
Celem szkolenia jest zdobycie przez uczestników umiejętności obsługi konfliktu — radzenia sobie w obliczu kryzysu relacji w zespole, jak i sytuacji trudnych z klientami firmy. Efekt ten możliwy jest do osiągnięcia przez zrozumienie, czym jest konflikt, jak przejawia się w różnych etapach i — co najważniejsze — jakie są jego prawdziwe przyczyny. To rozpoznanie i akceptacja natury konfliktu, również na podstawie własnych doświadczeń, przynosi korzystną zmianę w kulturze komunikacji, współpracy między ludźmi, co ostatecznie wpływa na wyniki pracy.
Dla kogo jest szkolenie?
Szkolenie HR z zarządzania konfliktem przeznaczone jest dla zespołów ludzi współpracujących na co dzień ze sobą. W dużych organizacjach, w pierwszej kolejności dla kadry kierowniczej, managerów i kierowników zespołów. Szkolenie dla zespołów bezpośredniej obsługi klienta zawiera rozbudowany moduł sytuacji trudnych w relacjach z klientem.
Szczególnie dedykujemy szkolenie dla:
☑ Liderów zespołów
☑ Dyrektorów działów HR
☑ Kierowników sprzedaży
☑ Managerów działu PR
☑ Osób odpowiedzialnych za dobrostan kadr,
☑ Dla każdego zespołu, który chce podnieść swoje kompetencje emocjonalne — radzenia sobie ze zmianą, konfliktem, kryzysem.
Szkolenie jest dostosowywane do pełnionej w organizacji funkcji zespołu, realizowanego przez niego projektu, ról zespołowych jego członków, skoncentrowane na dotychczasowych doświadczeniach uczestników.
Skontaktuj się z nami:
Nasi Klienci
Opis szkolenia:
Konfliktem można zarządzać tylko wtedy, kiedy zostanie uświadomiony, czyli nastąpi świadome rozpoznanie go przez strony konfliktu, uczestników, mediatorów, inne osoby. Skuteczne rozwiązanie, wyjście z konfliktu zależy natomiast od tego czy zaangażowane osoby przekroczą swój poziom postrzegania z momentu, w którym konflikt powstał. Dlatego w czasie szkolenia definiujemy obszary wiedzy o konflikcie najpierw na podstawie doświadczeń uczestników, tak aby całe uniwersalne studium przypadku (konkretnego zespołu, firmy, organizacji) uzupełniać o wiedzę z teorii zarządzania konfliktem.
Uczestnicy poznają na szkoleniu między innymi:
☑ Definicję i fazy konfliktu wg M. Deutscha,
☑ Chronologie powstawania konfliktu i etapy jego rozwoju,
☑ Czym są schody Glasl’a w konflikcie organizacyjnym?
☑ Czym jest koło konfliktu Moora i jak z niego korzystać?
☑ Czym jest model Thomasa -Killmana i jaki jest dominujący styl rozwiązywania konfliktów wśród uczestników szkolenia?
☑ Narzędzia komunikacji i zarządzania konfliktem z perspektywy pracownika i klienta,
☑ Narzędzia mediacyjne, coachingowe oraz mentoringowe w konflikcie w firmie,
☑ Jak prowadzić komunikację z roszczeniowym klientem?
☑ Jak zarządzać konfliktem z osobą zaangażowaną emocjonalnie?
☑ Na czym polega procedura pierwszej pomocy emocjonalnej?
Szymon Szałapski
Autor metod poznawczo-rozwojowych oraz trener interwencji kryzysowej. Specjalizuje się w rozpoznawaniu prawdziwych przyczyn kryzysów w organizacjach i sposobach ich przekraczania. Doskonale sprawdza się oprócz sytuacji kryzysowych w rekrutacji, integracji i rozwoju zespołów oraz procesach związanych z sukcesją. Prowadzi procesy coachingowe inicjowane autorską metodą ”Lustro”. Współpracował z takimi markami z takimi markami jak Siemens, Yves Rocher, Ceresit czy MAN.
Szczegółowo zostaną omówione różne typy konfliktów w relacjach zawodowych — co zrobić, a czego unikać w pracy, o czym rozmawiać, a jakich sformułowań nie używać.
Zwrócimy uwagę na rolę emocji w codziennych działaniach — jak wpływają na komunikację ze współpracownikami i dalej na rezultaty współpracy, wyniki pracy.
Odpowiemy na pytanie jak radzić sobie z emocjami nie tylko w środowisku zawodowym.
W czasie szkolenia zajmiemy się wypracowaniem postaw asertywnych — budowaniem pewności siebie w pracy, dostrzegania zasobów, mocnych stron uczestników, które służą rozwiązaniom, a nie eskalacji konfliktu.
Będziemy pracować również nad zmianą postrzegania źródeł konfliktów — umiejętnością rozpoznawania prawdziwych przyczyn sytuacji, które prowadzą do kryzysów w relacjach międzyludzkich.
Jeśli zespół, firma, organizacja doświadcza na co dzień konfliktów, to nieuchronnie widoczne jest to w efektach pracy. Rezultaty działań są wynikiem ludzkich postaw. Jeśli lider zadba o rozwój kompetencji emocjonalnych, odporność psychiczną, asertywność — postawę ludzi w zespole może liczyć na osiągnięcie zaplanowanych wyników.
nasza ofertaNasza oferta
Wybierz jeden z trzech najczęściej wybieranych kierunków współpracy przez naszych klientów lub skontaktuj się z nami byśmy dopasowali optymalne rozwiązanie dla Ciebie. Umów się na bezpłatną konsultację: telefonicznie pod numerem 577 672 780, mailowo vnav@vnav.pl lub wypełnij formularz zgłoszeniowy.
Najnowsze na blogu
Business Intelligence dla małych firm
Współczesne narzędzia BI umożliwiają...
Zobacz więcejJak wizualizacja danych zmieniła firmę produkcyjną?
Nasz klient zmagał się z wyzwaniami...
Zobacz więcejJak analizować ryzyko?
Odkryj kolejną część serii o bezpiecznej firmie i główny problem...
Zobacz więcej