Case study firma usługowa
Wśród naszych klientów znajdują się między innymi firmy usługowe z branży medycznej, weterynaryjnej, finansowej, inżynieryjnej oraz ubezpieczeniowej. Poniżej prezentujemy opis projektu realizowanego dla naszego klienta z branży inżynieryjnej. W trakcie prac udało nam się wspólnie osiągnąć:
- Zmniejszenie rotacji pracowników o 30%
- Wzrost rentowności projektów o 16%
- 94% przyrost zapytań z nowych kanałów (Lin) oraz reklam google ads
- Wzrost sprzedaży o 70%
Opis klienta
Klient: firma inżynieryjna świadcząca specjalistyczne usługi dla dużych firm produkcyjnych z Polski i zagranicy głównie rynek niemiecki, francuski i holenderski. Firma z małego 2 osobowego biura urosła w 7 lat w szczytowym momencie do poziomu 80 inżynierów. Kondycja finansowa firmy jest bardzo dobra jednak w bieżącym roku utraciła głównego klienta i rozpoczęła proces restrukturyzacji.
Główne problemy z którymi firma zgłosiła się do nas:
- pozyskanie nowych klientów
- uporządkowanie struktury organizacji oraz dopasowanie firmy do przyszłych poziomów sprzedaży.
Pierwsze kroki jakie podjęliśmy we współpracy:
- Projekt rozpoczęliśmy od analizy obszaru sprzedaży. W firmie za sprzedaż odpowiedzialny był właściciel oraz 2 osobowy zespół. Sprzedawcy również uczestniczyli merytorycznie w projektach inżynieryjnych przez co ich moce sprzedażowe były ograniczone w ponad 30%.
Wprowadzone rozwiązanie: Na okres 3 miesięcy eksperymentalnie oddzieliliśmy zespół sprzedażowy od projektów.
- Zdefiniowaliśmy na nowo procesy sprzedażowe w systemie który był w firmie ale z którego sprzedaż korzystała okazjonalnie. Rolę właściciela ograniczyliśmy do końcowej fazy procesu. Firma posiadała ale nie wykorzystywała swojego profili LinkedIn do działań promocyjnych i sprzedażowych.
- Wypracowaliśmy w gronie ekspertów od sprzedaży, digital marketingu kierunki strategiczne na miesięcy. Zespół klienta oraz właściciel firmy otrzymał szkolenia i warsztaty z działań w kanale LinkedIn.
- Z klientem wypracowaliśmy też dla zespołu sprzedażowego nową koncepcję systemu motywacyjnego, który obejmował nie tylko samą sprzedaż ale także obsługę posprzedażową klienta końcowego.
W trakcie trwania projektu wskazaliśmy problemy, które powstały podczas rozwoju firmy:
Rozliczanie projektów i sposób kalkulacji
Zaobserwowaliśmy, że kalkulacje nie uwzględniają wielu działań niezbędnych do realizacji projektu za które wg nas ostateczny klient powinien także płacić. Przy kolejnym kontrakcie klient zaakceptował te koszty które zostały w kalkulacji ujęte osobno.
Budżetowanie
Wdrożyliśmy lepsze narzędzia do time tracking’u i połączyliśmy wyniki analiz z budżetowaniem. Firma otrzymała bardziej precyzyjne dane do rozliczania projektów oraz możliwość tworzenia lepszych projekcji kosztów i przychodów na kolejne okresy.
HR
Z firmą na stałe zaczął współpracować nasz HR biznes partner. Firma dopasowała swoją strukturę organizacyjną do zmian. Wprowadziła korekty w prowadzeniu projektów poszerzając kompetencje team leaderów, którzy przeszli szereg szkoleń. Usprawniło to przebieg projektów i pozwoliło zredukować ilość reklamacji i korekt ze strony klientów o 42%. Działania HR rozmowy okresowe i systematyczna optymalizacja procesów HR zaowocowały zmniejszeniem rotacji pracowników o 30%.
Uzyskane wymierne efekty:
Z firmą współpracujemy kolejny rok oto kilka wspólnych sukcesów, które udało nam się osiągnąć:
- Zmniejszenie rotacji pracowników o 30%
- Wdrożyliśmy budżetowanie i przejrzystą możliwość planowania projektów
- Wzrost rentowności projektów o 16%
- 94% przyrost zapytań z nowych kanałów (Lin) oraz reklam google ads
- Ograniczenie reklamacji i korekt projektowych o 42%
- Wzrost sprzedaży o 70%
Jeśli reprezentujesz firmę usługową i mierzysz się z wyzwaniami branżowymi skorzystaj z darmowej konsultacji byśmy mogli przeanalizować jak możemy Ci pomóc. Skorzystaj z formularza kontaktowego, skontaktuj się mailowo pisząc na adres vnav@vnav.pl lub zadzwoń pod numer 501 248 867
Nawigacja
Szybki kontakt
nasza ofertaNasza oferta
Wybierz jeden z trzech najczęściej wybieranych kierunków współpracy przez naszych klientów lub skontaktuj się z nami byśmy dopasowali optymalne rozwiązanie dla Ciebie. Umów się na bezpłatną konsultację: telefonicznie pod numerem 577 672 780, mailowo vnav@vnav.pl lub wypełnij formularz zgłoszeniowy.
Nasi Klienci















Najnowsze na blogu
Sukcesja w polskiej firmie
Dowiedz się, jak przeprowadzić w dobry sposób proces sukcesji w...
Zobacz więcejMotywatory – co motywuje pracowników
Dowiedz się jak zmotywować pracowników w Twojej firmie do pracy,...
Zobacz więcejNasz klient: case study firma handlowa
Przeczytaj case study ze współpracy z naszym klientem, firmą z...
Zobacz więcej