Negocjacje zakupowe
Praktyka współpracy z przedsiębiorstwami – bez względu na ich wielkość – pokazuje nikłą znajomość zasad i technik negocjacji zakupowych wśród personelu odpowiedzialnego za dokonywanie zakupów. Dostawcy wykorzystują uległość, brak obrony przed manipulacją, brak nawyków negocjacyjnych ze strony kupców, aby realizować swoje cele sprzedażowe i marżowe. Warsztat ma na celu wyposażyć osoby odpowiedzialne za zakupy w wiedzę i praktyczne umiejętności z zakresu negocjacji zakupowych.
Zawartość tematyczna szkolenia "negocjacje zakupowe":
☑ Jak negocjować telefonicznie?
☑ Obawy przed negocjacjami i negocjowaniem.
☑ Opór dostawcy.
☑ Obrona przed manipulacją.
☑ Asertywność.
☑ Blefowanie i ustępowanie.
☑ Poszukiwanie alternatywnych dostawców.
☑ Etapy procesu negocjacji.
☑ Negocjacje z klientem wewnętrznym (własną firmą).
Korzyści dla uczestników
☑ Zrozumienie znaczenia i korzyści negocjacji zakupowych.
☑ Przyswojenie wiedzy nt. różnic w prowadzeniu negocjacji telefonicznych, on-line, e-mail.
☑ Wskazanie i nazwanie zagrożeń ze strony doświadczonego i wyszkolonego handlowca.
☑ Zburzenie mitów dot. asertywności, manipulacji, „nie da się” i „to ode mnie nie zależy”.
☑ Przyswojenie złotej zasady wzajemności i wymiany.
☑ Ocena umiejętności negocjacyjnych uczestników przez trenera.
Program szkolenia "negocjacje zakupowe"
Znajomość i umiejętność prowadzenia negocjacji zakupowych to podstawowa broń i narzędzie pracy każdego kupca. Celem jego pracy jest uzyskanie najlepszych możliwych warunków handlowych dla swojej firmy. To stoi najczęściej w sprzeczności z interesami dostawcy. Wiedza o tym, czym są negocjacje zakupowe, jak je prowadzić z dostawcą, jakich technik używać oraz jak konstruować przekaz do dostawcy – jest bezcenna! Nie pozwól, aby dostawca zmanipulował Twojego nieświadomego kupca lub pozbawił Twojej firmy korzyści wynikających z zakupów!
Cele szkolenia
Szkolenie przygotowane jest z myślą o kształtowaniu poprawnej postawy negocjacyjnej. Każdy z uczestników – przez liczne business case’y i ćwiczenia jeden-na-jednego – dokona weryfikacji swoich umiejętności negocjacyjnych. Uczestnicy nabędą wiedzę o kanonie narzędzi negocjacyjnych, sposobach zarządzania procesem negocjacyjnym, sposobach obrony przed manipulacją. Jako że warsztat ma charakter maksymalnie praktyczny i zbliżony do warunków pracy kupca – uczestnicy dowiedzą się, dlaczego i kiedy warto negocjować telefonicznie, a kiedy wybrać inne narzędzie. Wszyscy przećwiczą typowe sytuacje negocjacyjne, koncentrując się na przezwyciężaniu swoich słabości, niewiedzy, ograniczeń i obaw.
Warsztat wymaga jednoczesnego zaangażowania wszystkich uczestników, otwarcia na nową wiedzę jak i przyswojenia minimalnego zakresu informacji dostarczonych przez trenera przed szkoleniem.
Szczegółowy program szkolenia "negocjacje zakupowe"
☑ Jak negocjować telefonicznie?
☑ Dlaczego telefon, a nie video lub e-mail?
☑ Co mówić, czego nie mówić telefonicznie?
☑ Co więcej / mniej wolno podczas rozmowy telefonicznej?
☑ Kiedy negocjujemy telefonicznie?
☑ Jak osiągać cele przez rozmowę telefoniczną?
Obawy przed negocjacjami i negocjowaniem
☑ Moje obawy przed negocjowaniem.
☑ Obawy dostawcy przed negocjacjami z Tobą.
☑ Czego dotyczą obawy? Jakiego są rodzaju?
☑ Jak przezwyciężać obawy?
Opór dostawcy
☑ Jak wyraża się opór dostawcy?
☑ Czym jest spowodowany opór ze strony dostawcy?
☑ Jak przezwyciężać opór dostawcy?
☑ Jakie narzędzia i umiejętności są szczególnie przydatne dla przełamania oporu?
Obrona przed manipulacją
☑ Kto i kiedy manipuluje?
☑ Jak rozpoznać manipulację
☑ Jak bronić się przed manipulacją?
☑ Najlepszą bronią kupca wobec manipulacji jest…
☑ Asertywność.
Czym jest asertywność?
☑ Kto jest asertywny, kto uległy, kto nachalny i kto niekulturalny?
☑ Jak rozumiemy asertywność w zakupach?
☑ Wypowiedzi / odpowiedzi asertywne.
Blefowanie i ustępowanie
☑ Czym jest blef? Kto jego stosuje?
☑ Użycie blefu w negocjacjach zakupowych.
☑ Warunki super-blefu. Jak nie blefować.
☑ Zasada „coś za coś” – schody kompromisu.
Poszukiwanie alternatywnych dostawców.
☑ Do czego potrzebujemy alternatywnych dostawców?
☑ Proces poszukiwania nowych dostawców.
☑ Dobór dostawców do naszego biznesu.
☑ Alternatywa jako najlepsze narzędzie negocjacyjne.
☑ Etapy procesu negocjacji.
Omówienie etapów procesu negocjacji.
☑ Znaczenie etapów i korzyści z ich użytkowania.
☑ Jaką ilość etapów i w jakich okolicznościach stosować?
☑ Negocjacje z klientem wewnętrznym (własną firmą).
☑ Dlaczego negocjujemy z własną firmą?
☑ Z kim negocjujemy we własnej firmie?
☑ Jak coś uzyskać bez negocjacji?
☑ Jaka jest nagroda za realizację celów negocjacyjnych i celów klienta wewnętrznego?
Poproś o ofertę szkolenia
Krzysztof Jukowski
Ekspert w dziedzinie optymalizacji działów zaopatrzenia. Doświadczenie zdobywał przez szereg lat w takich firmach jak Pepsi, Stock Polska, Ciech, MARS czy PKN Orlen. Był odpowiedzialny za całe piony zaopatrzenia, szkolił i audytował firmy pod kątem zakupów. Od wielu lat jako doświadczony doradca biznesowy i szkoleniowiec pomaga optymalizować najbardziej kosztochłonne obszary firm – działy zaopatrzenia.
nasza ofertaNasza oferta
Wybierz jeden z trzech najczęściej wybieranych kierunków współpracy przez naszych klientów lub skontaktuj się z nami byśmy dopasowali optymalne rozwiązanie dla Ciebie. Umów się na bezpłatną konsultację: telefonicznie pod numerem 577 672 780, mailowo vnav@vnav.pl lub wypełnij formularz zgłoszeniowy.
Nasi Klienci
Najnowsze na blogu
Kim właściwie jest HR business partner?
Co sprawia, że jedno szkolenie zostaje zapamiętane na długie lata,...
Zobacz więcejWyprzedź konkurencję dzięki wiedzy praktyków – szkolenia biznesowe
Co sprawia, że jedno szkolenie zostaje zapamiętane na długie lata,...
Zobacz więcejCo to jest BI, czyli trochę o technologiach analitycznych
Business intelligence - Co to jest BI czyli trochę o...
Zobacz więcej