Negocjacje zakupowe
Praktyka współpracy z przedsiębiorstwami – bez względu na ich wielkość – pokazuje nikłą znajomość zasad i technik negocjacji zakupowych wśród personelu odpowiedzialnego za dokonywanie zakupów. Dostawcy wykorzystują uległość, brak obrony przed manipulacją, brak nawyków negocjacyjnych ze strony kupców, aby realizować swoje cele sprzedażowe i marżowe. Warsztat ma na celu wyposażyć osoby odpowiedzialne za zakupy w wiedzę i praktyczne umiejętności z zakresu negocjacji zakupowych.
Zawartość tematyczna szkolenia ,,Negocjacje zakupowe"
☑ Jak negocjować telefonicznie?
☑ Obawy przed negocjacjami i negocjowaniem.
☑ Opór dostawcy.
☑ Obrona przed manipulacją.
☑ Asertywność.
☑ Blefowanie i ustępowanie.
☑ Poszukiwanie alternatywnych dostawców.
☑ Etapy procesu negocjacji.
☑ Negocjacje z klientem wewnętrznym (własną firmą).
Korzyści dla uczestników
☑ Zrozumienie znaczenia i korzyści negocjacji zakupowych.
☑ Przyswojenie wiedzy nt. różnic w prowadzeniu negocjacji telefonicznych, on-line, e-mail.
☑ Wskazanie i nazwanie zagrożeń ze strony doświadczonego i wyszkolonego handlowca.
☑ Zburzenie mitów dot. asertywności, manipulacji, „nie da się” i „to ode mnie nie zależy”.
☑ Przyswojenie złotej zasady wzajemności i wymiany.
☑ Ocena umiejętności negocjacyjnych uczestników przez trenera.
Program szkolenia ,,Negocjacje zakupowe"
Znajomość i umiejętność prowadzenia negocjacji zakupowych to podstawowa broń i narzędzie pracy każdego kupca. Celem jego pracy jest uzyskanie najlepszych możliwych warunków handlowych dla swojej firmy. To stoi najczęściej w sprzeczności z interesami dostawcy. Wiedza o tym, czym są negocjacje zakupowe, jak je prowadzić z dostawcą, jakich technik używać oraz jak konstruować przekaz do dostawcy – jest bezcenna! Nie pozwól, aby dostawca zmanipulował Twojego nieświadomego kupca lub pozbawił Twojej firmy korzyści wynikających z zakupów!
Cele szkolenia
Szkolenie przygotowane jest z myślą o kształtowaniu poprawnej postawy negocjacyjnej. Każdy z uczestników – przez liczne business case’y i ćwiczenia jeden-na-jednego – dokona weryfikacji swoich umiejętności negocjacyjnych. Uczestnicy nabędą wiedzę o kanonie narzędzi negocjacyjnych, sposobach zarządzania procesem negocjacyjnym, sposobach obrony przed manipulacją. Jako że warsztat ma charakter maksymalnie praktyczny i zbliżony do warunków pracy kupca – uczestnicy dowiedzą się, dlaczego i kiedy warto negocjować telefonicznie, a kiedy wybrać inne narzędzie. Wszyscy przećwiczą typowe sytuacje negocjacyjne, koncentrując się na przezwyciężaniu swoich słabości, niewiedzy, ograniczeń i obaw.
Warsztat wymaga jednoczesnego zaangażowania wszystkich uczestników, otwarcia na nową wiedzę jak i przyswojenia minimalnego zakresu informacji dostarczonych przez trenera przed szkoleniem.
Skontaktuj się z nami:
Nasi Klienci
Szczegółowy program szkolenia ,,Negocjacje zakupowe"
☑ Jak negocjować telefonicznie?
☑ Dlaczego telefon, a nie video lub e-mail?
☑ Co mówić, czego nie mówić telefonicznie?
☑ Co więcej / mniej wolno podczas rozmowy telefonicznej?
☑ Kiedy negocjujemy telefonicznie?
☑ Jak osiągać cele przez rozmowę telefoniczną?
Obawy przed negocjacjami i negocjowaniem
☑ Moje obawy przed negocjowaniem.
☑ Obawy dostawcy przed negocjacjami z Tobą.
☑ Czego dotyczą obawy? Jakiego są rodzaju?
☑ Jak przezwyciężać obawy?
Opór dostawcy
☑ Jak wyraża się opór dostawcy?
☑ Czym jest spowodowany opór ze strony dostawcy?
☑ Jak przezwyciężać opór dostawcy?
☑ Jakie narzędzia i umiejętności są szczególnie przydatne dla przełamania oporu?
Obrona przed manipulacją
☑ Kto i kiedy manipuluje?
☑ Jak rozpoznać manipulację
☑ Jak bronić się przed manipulacją?
☑ Najlepszą bronią kupca wobec manipulacji jest…
☑ Asertywność.
Krzysztof Jukowski
Ekspert w dziedzinie optymalizacji działów zaopatrzenia. Doświadczenie zdobywał przez szereg lat w takich firmach jak Pepsi, Stock Polska, Ciech, MARS czy PKN Orlen. Był odpowiedzialny za całe piony zaopatrzenia, szkolił i audytował firmy pod kątem zakupów. Od wielu lat jako doświadczony doradca biznesowy i szkoleniowiec pomaga optymalizować najbardziej kosztochłonne obszary firm – działy zaopatrzenia.
Czym jest asertywność?
☑ Kto jest asertywny, kto uległy, kto nachalny i kto niekulturalny?
☑ Jak rozumiemy asertywność w zakupach?
☑ Wypowiedzi / odpowiedzi asertywne.
Blefowanie i ustępowanie
☑ Czym jest blef? Kto jego stosuje?
☑ Użycie blefu w negocjacjach zakupowych.
☑ Warunki superblefu. Jak nie blefować.
☑ Zasada „coś za coś” – schody kompromisu.
Poszukiwanie alternatywnych dostawców
☑ Do czego potrzebujemy alternatywnych dostawców?
☑ Proces poszukiwania nowych dostawców.
☑ Dobór dostawców do naszego biznesu.
☑ Alternatywa jako najlepsze narzędzie negocjacyjne.
☑ Etapy procesu negocjacji.
Omówienie etapów procesu negocjacji
☑ Znaczenie etapów i korzyści z ich użytkowania.
☑ Jaką ilość etapów i w jakich okolicznościach stosować?
☑ Negocjacje z klientem wewnętrznym (własną firmą).
☑ Dlaczego negocjujemy z własną firmą?
☑ Z kim negocjujemy we własnej firmie?
☑ Jak coś uzyskać bez negocjacji?
☑ Jaka jest nagroda za realizację celów negocjacyjnych i celów klienta wewnętrznego?
nasza ofertaNasza oferta
Wybierz jeden z trzech najczęściej wybieranych kierunków współpracy przez naszych klientów lub skontaktuj się z nami byśmy dopasowali optymalne rozwiązanie dla Ciebie. Umów się na bezpłatną konsultację: telefonicznie pod numerem 577 672 780, mailowo vnav@vnav.pl lub wypełnij formularz zgłoszeniowy.
Najnowsze na blogu
Jak analizować ryzyko?
Odkryj kolejną część serii o bezpiecznej firmie i główny problem...
Zobacz więcejKompetencje przyszłości – najnowsze trendy rynku pracy
Badania World Economic Forum pokazują...
Zobacz więcejSEO dla e-commerce
SEO to nie tylko technika, ale zintegrowane podejście do budowania...
Zobacz więcej