Negocjacje zakupowe
Praktyka współpracy z przedsiębiorstwami – bez względu na ich wielkość – pokazuje nikłą znajomość zasad i technik negocjacji zakupowych wśród personelu odpowiedzialnego za dokonywanie zakupów. Dostawcy wykorzystują uległość, brak obrony przed manipulacją, brak nawyków negocjacyjnych ze strony kupców, aby realizować swoje cele sprzedażowe i marżowe. Warsztat ma na celu wyposażyć osoby odpowiedzialne za zakupy w wiedzę i praktyczne umiejętności z zakresu negocjacji zakupowych.
Zawartość tematyczna szkolenia
- Jak negocjować telefonicznie?
- Obawy przed negocjacjami i negocjowaniem.
- Opór dostawcy.
- Obrona przed manipulacją.
- Asertywność.
- Blefowanie i ustępowanie.
- Poszukiwanie alternatywnych dostawców.
- Etapy procesu negocjacji.
- Negocjacje z klientem wewnętrznym (własną firmą).
Korzyści dla uczestników
- Zrozumienie znaczenia i korzyści negocjacji zakupowych.
- Przyswojenie wiedzy nt. różnic w prowadzeniu negocjacji telefonicznych, on-line, e-mail.
- Wskazanie i nazwanie zagrożeń ze strony doświadczonego i wyszkolonego handlowca.
- Zburzenie mitów dot. asertywności, manipulacji, „nie da się” i „to ode mnie nie zależy”.
- Przyswojenie złotej zasady wzajemności i wymiany.
- Ocena umiejętności negocjacyjnych uczestników przez trenera.
Program szkolenia
Znajomość i umiejętność prowadzenia negocjacji zakupowych to podstawowa broń i narzędzie pracy każdego kupca. Celem jego pracy jest uzyskanie najlepszych możliwych warunków handlowych dla swojej firmy. To stoi najczęściej w sprzeczności z interesami dostawcy. Wiedza o tym, czym są negocjacje zakupowe, jak je prowadzić z dostawcą, jakich technik używać oraz jak konstruować przekaz do dostawcy – jest bezcenna! Nie pozwól, aby dostawca zmanipulował Twojego nieświadomego kupca lub pozbawił Twojej firmy korzyści wynikających z zakupów!
Cele szkolenia
Szkolenie przygotowane jest z myślą o kształtowaniu poprawnej postawy negocjacyjnej. Każdy z uczestników – przez liczne business case’y i ćwiczenia jeden-na-jednego – dokona weryfikacji swoich umiejętności negocjacyjnych. Uczestnicy nabędą wiedzę o kanonie narzędzi negocjacyjnych, sposobach zarządzania procesem negocjacyjnym, sposobach obrony przed manipulacją. Jako że warsztat ma charakter maksymalnie praktyczny i zbliżony do warunków pracy kupca – uczestnicy dowiedzą się, dlaczego i kiedy warto negocjować telefonicznie, a kiedy wybrać inne narzędzie. Wszyscy przećwiczą typowe sytuacje negocjacyjne koncentrując się na przezwyciężaniu swoich słabości, niewiedzy, ograniczeń i obaw.
Warsztat wymaga jednoczesnego zaangażowania wszystkich uczestników, otwarcia na nową wiedzę jak i przyswojenia minimalnego zakresu informacji dostarczonych przez trenera przed szkoleniem.
SZCZEGÓŁOWY PROGRAM SZKOLENIA
- Jak negocjować telefonicznie?
o Dlaczego telefon, a nie video lub e-mail?
o Co mówić, czego nie mówić telefonicznie?
o Co więcej / mniej wolno podczas rozmowy telefonicznej?
o Kiedy negocjujemy telefonicznie?
o Jak osiągać cele przez rozmowę telefoniczną?
- Obawy przed negocjacjami i negocjowaniem.
o Moje obawy przed negocjowaniem.
o Obawy dostawcy przed negocjacjami z Tobą.
o Czego dotyczą obawy? Jakiego są rodzaju?
o Jak przezwyciężać obawy?
- Opór dostawcy.
o Jak wyraża się opór dostawcy?
o Czym jest spowodowany opór ze strony dostawcy?
o Jak przezwyciężać opór dostawcy?
o Jakie narzędzia i umiejętności są szczególnie przydatne dla przełamania oporu?
- Obrona przed manipulacją.
o Kto i kiedy manipuluje?
o Jak rozpoznać manipulację
o Jak bronić się przed manipulacją?
o Najlepszą bronią kupca wobec manipulacji jest…
- Asertywność.
o Czym jest asertywność?
o Kto jest asertywny, kto uległy, kto nachalny i kto niekulturalny?
o Jak rozumiemy asertywność w zakupach?
o Wypowiedzi / odpowiedzi asertywne.
- Blefowanie i ustępowanie.
o Czym jest blef? Kto jego stosuje?
o Użycie blefu w negocjacjach zakupowych.
o Warunki super-blefu. Jak nie blefować.
o Zasada „coś za coś” – schody kompromisu.
- Poszukiwanie alternatywnych dostawców.
o Do czego potrzebujemy alternatywnych dostawców?
o Proces poszukiwania nowych dostawców.
o Dobór dostawców do naszego biznesu.
o Alternatywa jako najlepsze narzędzie negocjacyjne.
- Etapy procesu negocjacji.
o Omówienie etapów procesu negocjacji.
o Znaczenie etapów i korzyści z ich użytkowania.
o Jaką ilość etapów i w jakich okolicznościach stosować?
- Negocjacje z klientem wewnętrznym (własną firmą).
o Dlaczego negocjujemy z własną firmą?
o Z kim negocjujemy we własnej firmie?
o Jak coś uzyskać bez negocjacji?
o Jaka jest nagroda za realizację celów negocjacyjnych i celów klienta wewnętrznego?
Szybki kontakt
nasza ofertaNasza oferta
Wybierz jeden z trzech najczęściej wybieranych kierunków współpracy przez naszych klientów lub skontaktuj się z nami byśmy dopasowali optymalne rozwiązanie dla Ciebie. Umów się na bezpłatną konsultację: telefonicznie pod numerem 577 672 780, mailowo vnav@vnav.pl lub wypełnij formularz zgłoszeniowy.
Nasi Klienci















Najnowsze na blogu
Sukcesja w polskiej firmie
Dowiedz się, jak przeprowadzić w dobry sposób proces sukcesji w...
Zobacz więcejMotywatory – co motywuje pracowników
Dowiedz się jak zmotywować pracowników w Twojej firmie do pracy,...
Zobacz więcejNasz klient: case study firma handlowa
Przeczytaj case study ze współpracy z naszym klientem, firmą z...
Zobacz więcej